The Army Painter kan nu pause ordrer hos 3PL

Introduktion

Hvad er The Army Painter?

The Army Painter har en international webshop, hvor de sælger maling til figurkrigsspil som Warhammer og Dungeons & Dragons. Eller sagt på en anden måde: de sælger vigtigt værktøj til dedikerede nørder.

Det er en kvalitetsbevidst og til tider kritisk målgruppe, så udover det er vigtigt at have de bedste og nyeste produkter på lager, skal levering og kundeservice også være i top.

Derfor er det essentielt for The Army Painter at ERP, Shopify og logistikken kan spille gnidningsfrit sammen, så kunderne kan komme i gang den seje figur, de har glædet sig til at male, med det samme.

Samarbejdspartnere i Europa og USA

Eftersom The Army Painter, der ligger i Skanderborg, har en international webshop, så har de også samarbejder med 3PL varehuse i både Europa og USA. Et samarbejde, der skal fungere problemfrit uden at alt for mange elementer skal håndteres manuelt.

Det er nemlig ofte der fejlene kan opstå. Når de forskellige systemer ikke taler ordentlig sammen, så du bliver nødt til at håndholde nogle af processerne.

Og det er her gode integrationer kommer i spil.

Hvad var udfordringen?

ERP, Shopify og logistik talte ikke sammen

The Army Painter stod med den udfordring, at deres ERP, Shopify og samarbejdet med 3PL i USA og Europa ikke var integreret på den bedst mulige måde. Det betød blandt andet, at de skulle bruge tid og ressourcer på at manuelt sørge for, at de tre elementer talte sammen.

Helt konkret skulle de have følgende systemer til at tale sammen:

  1. Dynamics 365 Business Central
  2. – WMS (Monta & Alliance)
  3. – ShopifyPLUS.

Derudover håndterede de kundeservice i Dynamics 365 Business Central. Det er et godt ERP, men det er ikke optimalt for kundeservice.

Og nu vi taler om kundeservice, så havde The Army Painter også en anden udfordring, der krævede en del ressourcer. 

Kunne ikke pause ordrer hos 3PL

Kan du genkende det her som kunde eller webshopejer?

Du har lige købt en række fede produkter i en webshop. Du modtager ordrebekræftelsen, og da du læser den igennem, opdager du, at du har glemt én vigtig ting. Æv! Du kontakter kundeservice og spørger, om de ikke tilføje det til din ordre.

Det er en tjekket webshop med god kundeservice, så de siger selvfølgelig: ingen problemer, det fikser vi.

Men hvis vi skal være ærlige, så er det lidt et problem, ik? 

Det kræver en del ressourcer at skulle: 

  1. – Slette ordren manuelt
  2. – Kontakt 3PL, så de ikke fortsætter med ordren
  3. – Oprette en ny ordre med ændringerne fra kunden.

Hvis bare det var muligt at pause ordren med et enkelt klik …

… heldigvis er det noget, Connectify kan hjælpe med.

Hvad var resultatet?

De 3 vigtigste ændringer

  • Kundeservice kunne nu sætte ordrer på pause
  • Kundeservice kunne nu arbejde i Shopify i stedet for ERP
  • Den internationale logistik med 3PL er nu fuldt automatiseret

The Army Painter kunne sætte ordrer på pause

Med integrationer fra Connectify slap The Army Painter med det manuelle bøvl i kundeservice, når kunder ønskede at ændre i en ordre.

Nu kunne de – ret nemt – sætte en aktiv ordre på pause og ændre i den. Alt sammen fuldt integreret med deres 3PL i både Europa og USA. Så de på den måde kunne undgå dobbeltordre og kundeservice kunne bruge deres tid på at servicere kunder i stedet for at klikke rundt i et IT-system.

Kundeservice ud af ERP

Derudover slap kundeservice også for at skulle forsøge at bruge ERP til kundeservice – hvilket det slet ikke er skabt til – men i stedet kunne de håndtere det i Shopify – hvilket er meget, meget lettere, da den har funktionerne til det, hvis man har integrationerne i orden.

Og det havde The Army Painter nu.

Automatiseret logistik med WMS

Når det kommer til B2C salg, er det utrolig vigtigt at have hele logistik-delen af din webshop fuldt automatiseret. For når du laver B2C salg får du nemlig flere (og ofte mindre) ordrer, end når det er  business to business. 

Og hvis det hele ikke er automatiseret, kommer du til at bruge lang tid på at holde styr på det hele.

Derfor sørgede Connectify for, at The Army Painters logistik er fuldt automatiseret med WMS og 3PL i Europa og USA.

Sådan hjalp vi

The Army Painteri 4 trin

Vi lavede en grundig analyse

Vi så på de systemer, de brugte i dag. Og satte dem op mod de behov, de havde lige nu. Ofte har virksomheder systemer og integrationer, der var gode for dem for 2 år siden, men som nu er forældede.

Enten fordi teknologien har udviklet sig eller virksomhedens behov har ændret sig.Ofte er det begge dele.

Vi fandt de største fejl og muligheder

I vores analyse fandt vi frem til de største fejl og muligheder. Det kan være sikkerhedsmæssige fejl eller fejl i måden systemerne skal tale sammen på.

Vi finder også de største muligheder, der kan forbedre virksomhedens workflow, så de kan spare tid og ressourcer.

Vi præsenterede vores forslag til en løsning

Derefter præsenterer vi vores forslag til mulige ændringer. Vi ved godt, at du kender din virksomhed bedre end os, så vi lytter til dine inputs, så vi kan komme frem til den helt rigtige løsning for dig.

For der er ikke to webshops, der er ens.

Vi udviklede de bedste løsninger – og testede dem grundigt

Til sidst udviklede og implementerede vi de skræddersyede løsninger og testede dem grundigt, så de var klar til at komme direkte ind i den hverdag og de arbejdsgange, de havde i The Army Painter.

Og vi sørger for, at det hele spiller sammen.

Skal vi gøre det samme for dig?

Hvem arbejdede vi sammen med?

Vi kan ikke gøre det hele alene. Så denne løsning lavede vi i samarbejde med:

  • Skanderby: Der stod for Dynamics 365 Business Central (ERP)
  • Monta: 3PL i Europa
  • Alliance: 3PL i Usa

Skal du have det samme som The Army Painter?

Kan du genkende nogle af de udfordringer The Army Painter stod med?

Og kunne du tænke dig, vi lavede en lignende løsning for din B2C webshop?

Så bestil en gratis audit af dine integrationer hos os her!

Bliv ringet op!

Har du lyst til at blive ringet op for at høre mere om Connectify, eller få svar på de spørgsmål du har i forhold til jeres forretning, så udfyld venligst formularen nedenunder, og så ringer vi dig op.