Magento Integration

Danmarks bedste All-in-One integrationsløsning imellem Magento og Microsoft Dynamics produkter.

- Ingen etableringsomkostninger
- Ingen dyre supporttimer
- Danske integrationsspecialister

Kontakt os i dag!

Kaffekapslen A/S

En af nordens største webshop bruger Connectify til at vækste deres online forretning.

Shark Gaming A/S

Shark Gaming levere de bedste gaming produkter med Adobe Commerce & Connectify

Troldtekt A/S

Connectify forbinder B2B shoppen med ERP og PIM

Hvad er Magento 2

Magento er en af de mest benyttede e-handelsplatforme i verden, og Magento 2 er den seneste version. Platformen er open source og skrevet i PHP, og den egner sig til både B2B og B2C online handel. Hundredetusindvis af virksomheder bruger i dag Magento og iblandt dem finder man både helt små nystartede virksomheder og også giganter, heriblandt Helly Hansen, ASUS og Land Rover. Magento ejes af Adobe, men er fortsat open source, og der findes både en gratis version og en betalt udgave med fuld kundesupport. Magento egner sig godt til vækstvirksomheder, da der er rig mulighed for at skalere din forretning, specielt med en integration til virksomheds andre systemer.

Integrer din Magento 2 webshop med Connectify og spar tid og kræfter

Hos Connectify er vi eksperter i at bygge bro, der får din webshop til at tale sammen med din ERP leverandør. Vi hjælper dig med at forbinde din magento 2 webshop med Microsoft Dynamics 365 Business Central. Med en Connectify integration får du samlet dine data og automatiseret dine processer, sådan at du kan bruge din tid på at skabe værdi for virksomheden og få virksomheden til at vokse. Vi skræddersyr en løsning, der passer til dine behov, uanset om din virksomhed er stor, mellemstor eller lille, og om den beskæftiger sig med B2B eller B2C, eller begge dele.

Overvejer du Magento 2? her er hvad du skal vide

Magento er fleksibel og skalerbar, og det er grunden til, at platformen er så populær blandt både store og små virksomheder. En af platformens store fordele er at den kan vokse og udvikle sig sammen med virksomheden. Magento er en gratis open source software, men den kræver væsentligt mere teknisk kunnen end en hostet alt-i-en løsning, som f.eks. Shopify. Magento egner sig dermed bedst til erfarne webudviklere med programmeringserfaring. Man behøver ingen kodeerfaring for at bruge Magento til daglig, men opsætningen er tidskrævende og kræver en del. Tilgengæld er der langt flere funktioner til rådighed, og det er en fleksibel platform med masser af tilpasningsmuligheder. Det er også værd at nævne at Magento 2 har et rigtig godt online-community, hvor man kan få hjælp til sine spørgsmål.

Open Source – høj grad af tilpasning

Magento’s open source tilgang betyder, at du har frihed til at tilpasse din webshop til dine ønsker. Alt kan tilpasses, så både design og indhold og funktionalitet passer til dine behov og afspejler din virksomheds identitet. Derudover eksisterer der et væld af moduler, der kan tilføjes for ekstra funktioner. Det kræver selvfølgelig lidt teknologisk ekspertise, hvis man ønsker mange ændringer, men med den rette programmeringserfaring kan Magento være en både billig og effektiv e-handelsplatform, der er lige præcis som du vil have den. 

Frit valg af Hosting

Med Magento er der frihed til at vælge din egen hostingudbyder. Det betyder at man kan have sine egne filer og være selektiv med valg af hosting virksomhed. Omvendt skal man sikre sig, at den udbyder, man vælger, kan klare datamængden. Det er enormt vigtigt med god og stabil oppetid.

Glimrende mobil kompatibilitet

De fleste danskere tænder kun sjældent for hjemmecomputeren. Vi er på nettet på mobilen, og det gælder også, når vi handler online. Det betyder, at det er enormt vigtigt, hvordan din hjemmeside ser ud og opfører sig på en mobilskærm. Magento 2 har indarbejdet HTML5 platformen, der maximerer den mobile shoppe oplevelse.  

Høj load-hastighed

Vi ved alle, hvor vigtigt det er med en hurtig loading af en webshop. Kunder mister hurtigt tålmodigheden, og deres opmærksomhed driver videre til noget andet. Det er for ærgeligt at miste et salg, fordi siden loader for langsomt. Magento 2 er helt i top, når det kommer til tiden, det tager at loade en webside. 

SEO venlig

Magento har flere forskellige SEO funktioner, og platformen gør det nemt at tænke SEO ind i alle led af webshoppen. Blandt andet har Magento 2 en robust og effektiv URL struktur, samt adgang til metatitler og metabeskrivelser. Der er også en række indbyggede analyseværktøjer, så du kan tracke dine besøgende og få informationer om hvor de ankommer fra, og hvor længe de er på siden.  

Magento 2 kan integreres med din Business Central (connectify integration)

Hos Connectify er vi eksperter i dataintegration, og vi kan sørge for at din Magento 2 webshop er fuldt integreret med din ERP leverandør, som f.eks. Dynamics 365 Business Central. Det er en stor fordel at tænke dataintegration ind i din platform allerede fra første dag, da det sparer tid og besvær. 

Derfor skal du integrere din Magento 2 webshop med Dynamics 365 Business Central

Med en Connectify integration imellem Magento 2 og 365 Business Central (365 BC) får du samlet alle dine data på et enkelt sted, så at du har det fulde overblik over din virksomhed. Data overføres automatisk, sikkert og effektivt. Det sparer tid og besvær, og man undgår fejl og forsinkelser. Connectify klarer konfigurering og vedligehold, så at alt kører automatisk.

En Connectify integration kan hjælpe dig med:

Produktstyring – Der kan oprettes produkter og kollektioner både i Magento og i Business Centralen, og integrationen sikrer at begge steder er fuldstændig opdateret og synkroniseret. 

Lagerstyring – Det kan hurtigt blive kompliceret at holde styr på lagerbeholdningen, hvis der er flere varelagre og/eller flere salgsteder. Med en integration imellem Magento og 365 BC er der altid styr på, hvor mange varer der til rådighed, og hvor de befinder sig. Det gælder også, hvis virksomheden benytter sig af bundles, hvor flere produkter sælges som en enkelt enhed, typisk til en lavere pris. Produktbundling giver mulighed for at øge den gennemsnitlige ordreværdi og spare penge på markedsføring. 

Kundedatabase – Med en integration bliver kunder oprettet i webshoppen automatisk overført som web-debitorer i Business Centralen, og omvendt. Dermed har alle i virksomheden adgang til hele kundekartoteket på en gang, og nye kunder oprettet igennem 365 BC kan med det samme gøre brug af deres konto til at handle i webshoppen. Det gælder også, hvis der er flere kundekonti tilknyttet en enkelt debitor. 

Ordrehåndtering – Med en integration er der flere muligheder for at oprette, redigere og håndtere en ordre. Der er adgang til alle værktøjer fra både Magento og 365 BC, og ordrer oprettet i webshoppen er med  det samme at finde i 365 BC.

Tilpassede priser – Der skal være fuld fleksibilitet til at tilpasse priser, så det passer til virksomhedens og ikke mindst kundernes behov. En integration kan håndtere tilpassede priser, der vises ved kassen, som f.eks. mængderabatter, bundles, kampagnerabatter, kundespecifikke rabatter og tilpassede forsendelsespriser.  

Spar tid

En Connecitfy dataintegration imellem din Magento webshop og din 365 BC løsning overfører og synkroniserer automatisk alle dine data, både vedr. lagerstyring og økonomi, så I slipper for at skulle overføre eller indtaste data manuelt. Efterhånden som en virksomhed vokser og får flere varenumre, bliver det enormt tidskrævende, hvis hver eneste tilpasning af en varebeskrivelse eller pris skal rettes til flere steder af en medarbejder. Det kan betale sig at integrere systemerne allerede fra starten. 

Undgå fejl

Der opstår let fejl, når data skal indtastes og overføres manuelt. Tastefejl undgås med en dataintegration, der opdaterer data i alle systemer samtidigt. Dermed undgår man fejl i ordrer, forsinkelser i klargøring af ordrer og i sidste ende, undgår man kundeklager. 

Udvid til nye markeder

En højere grad af automatisering betyder, at forretningen kan køre 24 timer om dagen, alle ugens 7 dage i et hvilket som helst land. Det gør det meget nemmere at udvide forretningen til nye markeder. Hvis din virksomhed har vokseværk, så er det vigtigt at få alle systemer integreret, så at processer bliver automatiserede.  

Automatisering frigør vækstpotentialet i B2C virksomheder 

En webshop kan tage sin begyndelse i det improviserede hjemmekontor med et overskueligt antal varenumre og ejeren som eneste medarbejder. Til at begynde med kan det forekomme helt fornuftigt manuelt at skrive produktbeskrivelser, tilpasse priser og holde styr på kundedatabasen og økonomien. Men hvis der skal tjenes penge, så skal virksomheden skaleres, og så er det nødvendigt at effektivisere ved at automatisere så mange processer som muligt. Det er her, at dataintegration er afgørende. 

Problemfri produkt synkronisering 

Efterhånden som virksomheden vokser, så vil varekartoteket også blive større, og også mere kompliceret. Der kan f.eks. være tale om produkter, der har flere varianter med både forskellige farver og størrelser, materialer eller andet. Processer forbundet med produktstyring kan gøres helt eller delvist automatiske, og ved at samle det hele et sted, er det nemmere at bevare overblikket og undgå, at der er uoverensstemmelser, der kan forvirre og afskrække potentielle kunder. Der kan også være tale om produktbundling, der samler relaterede produkter til et enkelt produkt for at sikre omkostningseffektiv markedsføring. Her er det vigtigt med automatisk synkronisering imellem systemerne for at sikre at lagerstyringen fungerer problemfrit. 

Tid frigives i jeres webshop 

Med en dataintegration imellem webshoppen og Business Centralen, så automatiseres en lang række opgaver, der ellers vil kræve mange mandetimer. Der spares tid på ordrebehandling, afstemning af lageret og ikke mindst bogføringen. Det frigiver tid til at beskæftige sig med de vigtige og sjove opgaver, der skal til for at vækste virksomheden. Der skal være tid til det kreative, for at en virksomhed kan komme ud over rampen. Automatisering er endnu vigtigere, hvis der er flere markeder i spil på tværs af landegrænser. Kompleksiteten stiger, når der er forskellige toldregler, momsregler og afgifter. Med en dataintegration overføres salgsdata korrekt, hver gang.  

En integration skaber gennemsigtighed

Den gode kundeoplevelse er altafgørende for en velfungerende webshop. Internetkunder forventer med rette et højt serviceniveau med hurtig levering og fuldstændig gennemsigtighed. Det er essentielt, at kunder ikke forvirres af manglende data. De skal føle sig trygge fra de lander på hjemmesiden, og til de glade og tilfredse modtager varerne. Der skal være styr på varens lagerstatus, priser, leveringstid og leveringsformer, og når ordren er i hus skal kunden med det samme have adgang til tracking nummer og kunne følge varen fra dør til dør. Med en dataintegration automatiseres processer, og det betyder at der undgås fejl, der påvirker kunden. Det sikrer en konsistent god kundeoplevelse, salg efter salg.   

En dataintegration giver B2B virksomheden overblik og frigør tid til at opbygge solide kunderelationer

Business-to-Business virksomheder har mange ligheder med B2C virksomheder, men de har også en række unikke udfordringer og behov. Først og fremmest handler B2B virksomheden med professionelle kunder, og den stærke kunderelation er i fokus. Det betyder ofte, at løsninger er skræddersyet til den enkelte kunde med særrabatter, kundespecifikke priser og flere konti tilknyttet den samme debitor. Den øgede kompleksitet betyder, at det er enormt vigtigt at kunne samle al information på et enkelt sted, med live synkronisering af data. En dataintegration imellem Magento 2 og 365 BC gør netop dét, og giver dermed virksomheden det nødvendige overblik. Samtidig automatiseres en lang række processer, hvilket frigiver medarbejdernes tid til at finde prospekter, opbygge stærke kunderelationer og sikre mersalg. 

B2B kræver sømløst oplevelse

B2B virksomheden adskiller sig fra B2C virksomheder ved at have færre, men større kunder. Markedet er tit begrænset, og salgsforløb kan være langvarige. Kunderne er professionelle indkøbere, og der er typisk et helt team af indkøbere tilknyttet den enkelte erhvervskunde. Den gennemsnitlige kontraktværdi er stor, og derfor giver det altid mening at bruge resurser på at automatisere processer, der sikrer den størst mulige konvertering fra prospekt til kunde. Efterfølgende, ved genkøb, er der tale om en mere eller mindre automatisk bestilling. Udfordringen for B2B virksomheden er dernæst at fastholde og udvide salget med den enkelte erhvervskunde. Personlige relationer og tillid er mindst lige så vigtigt i dag, som før handlerne blev flyttet over i en webshop. Automatisering spiller en afgørende rolle, når der skal opbygges en tillidsfuld kunderelation. Det skal være nemt for kunden at finde produkter, information og de korrekte priser til enhver tid, så det er ubesværet og sømløst at handle. Ifølge LinkedIn’s State of Sales Report 2021 er den vigtigste årsag til, at handler går i vasken, når der er vildledende informationer om et produkt eller om prisen på et produkt. Med en dataintegration undgås fejl, og det skaber tillid hos kunderne. 

Connectify kan hjælpe dig med din Magento 2 dataintegration

Magento 2 er en alsidig og effektiv e-handelsplatform, og når den integreres med et ERP-system som f.eks. Dynamics 365 Business Central, så er det en kraftfuld kombination, der sparer store mængder af tid og besvær. Connectify skræddersyr en integrationsløsning, der opfylder de behov, som din virksomhed har, og står efterfølgende for vedligehold af integrationen. Kontakt Connectify i dag og hør hvordan vi kan hjælpe netop din virksomhed med at vokse. Unset om du allerede benytter Magento 2, eller om du overvejer at bruge platformen i fremtiden, så kan det betale sig med en dataintegration.