Introduktion
Hvem er SunGroup?
SunGroup er en dansk B2B-virksomhed, der ligger lidt uden for Aarhus. De laver gardiner for systuer baseret på de specifikke mål, farver og materialer, som systuernes B2C-kunder ønsker.
Så hvis du går ind i en systue i Danmark og bestiller et gardin til dit hjem, er der en god sandsynlighed for, at det er SunGroup, der producerer det.
Sungroup A/S er drevet af samme personer bag Botex
Leverer gardiner på specialmål til 50 systuer
Når de private kunder bestilte et gardin i en af de omkring 50 systuer, der er kunder hos SunGroup, skrev personalet deres specifikke ønsker ned og sendte det til SunGroup i en mail. Derefter sendte SunGroup så den mail videre til den fabrik, der skulle producere gardinet. Når gardinet var klart, sendte fabrikken det så til systuen, der kunne udlevere det til den private kunde.
Det er, som du nok kan læse, en ret håndholdt arbejdsgang.
Måske kunne nogle integrationer hjælpe SunGroup og deres kunder med at gøre kommunikationen lidt mere automatisk?
Læs mere om alle vores integrationer
Hvad var udfordringen?
Masser af spildtid på manuel kommunikation
Både SunGroup, deres kunder og fabrikken brugte masser af tid på at kommunikere om de specifikke ordrer:
- Er målene indtastet korrekt?
- Er ordren på vej eller gået i stå?
- Er der rettelser fra den private kunde?
Det var tid som alle hellere ville bruge på deres kerneopgaver. Så det kan man vist godt kalde spildtid, når der nu findes en løsning, der er fuldautomatisk.
Tidskrævende og bøvlet at lave rettelser i ordrer
Hvis en privat kunde pludselig opdagede, at de havde lavet forkerte opmålinger, at de hellere ville have gardiner i rosa i stedet for pink eller at velourgardiner ikke alligevel passede ind i stuen, så var det svært at lave det om.
Det krævede en del skriven frem og tilbage og kunne potentielt stoppe produktionen på fabrikken. Eller måske var løbet lidt kørt, fordi produktionen allerede var i gang.
Men igen er gode integrationer måske løsningen? Der var i hvert fald det Connectify skulle hjælpe med, da SunGroup kontaktede os.
Hvad var resultatet?
De 3 vigtigste ændringer
- Integrationen sikrer at udfyldningen er korrekt og ikke mangler noget
- Fakturering sker automatisk efter fabrikken har sendt ordren
- SunGroup skal ikke indtaste noget – det gør kunden!
Slut med frihåndsordrer sendt med mail
Alt bøvlet med ordrer sendt frem og tilbage på mail er nu ovre. Med 365 Business Central som den centrale nerve i løsningen kan SunGroups kunder nu håndtere alle ordrer gennem en wepapplikation, der er integreret med 365 Business Central.
Når systuerne indtaster mål, farver og materiale i app’en – der selvfølgelig er synkroniseret med 365 Business Central – sørger den for at alt er udfyldt korrekt og at der ikke er en vigtig information, der mangler.
Og for at det ikke skal være løgn, så sender integrationen også ordren direkte videre til fabrikken. Med en forsinkelse af 24 timer inden frigivelse. Det sikrer, at eventuelle rettelser til ordren ikke standser produktionen eller kræver en masse kommunikation.
For alt er automatiseret!
Læs mere om vores kundeportal
Automatisk fakturering når ordren forlader fabrikken
SunGroup slipper også for at holde styr på, hvornår faktureringerne skal sendes og hvor de skal sendes hen. Faktureringen sker nemlig helt automatisk i 365 Business Central, når fabrikken har sendt ordren til kunden. Og faktureringen er selvfølgelig baseret på de informationer, som kunden selv har tastet ind i webapplikationen, der er integreret med 365 Business Central.
Og det fører os videre til det næste punkt:
Kunden indtaster selv i systemet – så SunGroup ikke skal gøre det!
Integrationen mellem webapplikationen – som systuerne bruger – og 365 Business Central gør, at SunGroup slipper for en hulens masse tastearbejde. Det står kunderne nemlig selv for. Og fordi app’en og Business Central er synkroniseret, er det også en fordel for kunderne, der kan finde alle de informationer, de har brug for med få klik.
Derudover kan fabrikken også køre mere smooth, fordi der er indregnet en forsinkelse på 24 timer, så der er plads til rettelser. Og det betyder jo, at SunGroup kan betjene flere kunder, fordi de ikke er afhængige af praktisk arbejde. Og at kunderne er mere tilfredse med den service SunGroup yder.
Fordi Connectify’s integration sørger for at alt er automatiseret.
Læs mere om Connectify som integrationsplatform
Sådan hjalp vi SunGroup i 4 trin
Vi lavede en grundig analyse
Vi så på de systemer, de brugte i dag. Og satte dem op mod de behov, de havde lige nu. Ofte har virksomheder systemer og integrationer, der var gode for dem for 2 år siden, men som nu er forældede. Enten fordi teknologien har udviklet sig eller virksomhedens behov har ændret sig. Ofte er det begge dele.
Vi fandt de største fejl og muligheder
I vores analyse fandt vi frem til de største fejl og muligheder. Det kan være sikkerhedsmæssige fejl eller fejl i måden systemerne skal tale sammen på. Vi finder også de største muligheder, der kan forbedre virksomhedens workflow, så de kan spare tid og ressourcer.
Vi præsenterede vores forslag til en løsning
Derefter præsenterer vi vores forslag til mulige ændringer. Vi ved godt, at du kender din virksomhed bedre end os, så vi lytter til dine inputs, så vi kan komme frem til den helt rigtige løsning for dig.
For der er ikke to webshops, der er ens.
Vi udviklede de bedste løsninger – og testede dem grundigt
Til sidst udviklede og implementerede vi de skræddersyede løsninger og testede dem grundigt, så de var klar til at komme direkte ind i den hverdag og de arbejdsgange, de havde i SunGroup.
Og vi sørger for, at det hele spiller sammen.
Skal vi gøre det samme for dig?
Skal du have det samme som SunGroup?
Kan du genkende nogle af de udfordringer SunGroup stod med? Og kunne du tænke dig, vi lavede en lignende løsning for din B2B-virksomhed?
Så bestil en gratis audit af dine integrationer hos os.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til casen?