Når vejret er koldt er der intet som at tænde op i en pejs eller brændeovn, høre træet knitre
og mærke hyggen sprede sig.
Men hvem tænker nogensinde på, om Aduro hygger sig, hva? Altså Aduro, som der står for
at producere og levere danskdesignede brændeovne i den højeste kvalitet.
Hvem tænker nogensinde over, om de har det varmt nok, og om de også har tid til at sidde
og nyde deres eget produkt?
Altså, for at det ikke skal være løgn, gør vi.
Her hos Connectify har vi det sidste stykke tid tænkt en del på Aduro, hvordan vi har kunne
sprede hyggen i deres virksomhed og tænde op i effektivitetspejsen.
Opgaven er vi gået til på Aduros egen opfordring, og vi tog glædeligt imod en udfordring.
Læs mere om projektet, resultatet og dine egne muligheder herunder.
Hvad var problemet?
Aduro kom til Connectify af samme grund som de fleste andre gør.
Fordi deres IT er for tungt at trække, fordi manuelle processer fylder for meget og fordi hele
holdet bruger alt for lang tid på at skue ind i IT-systemerne.
Aduros eCommerce er bygget med Magento 2. Magento 2 kræver mere know-how at drive i
dagligdagen, end for eksempel en Shopify løsning gør. Frygt dog ej, for en Magento 2 shop
har næsten frie tøjler, når det kommer til tilpasningsmuligheder.
Problemet kan dog ofte være, på grund af den tungere drift, at der hurtigt fordamper alt for
meget tid og penge ind i systemet. At integrationer og automatisering derudover er sværere
at etablere i Magento 2, gør ikke sagen meget lettere.
Aduro har sat deres Magento 2 op til at snakke med 365 Business Central, som deres ERP
system.
Heldigvis for Aduro, er Connectify noget nær Danmarksmestre i Magento 2 og BC
integrationer.
Let the games begin.
Fik de hygget sig?
Lad os bare sige, at siden vi rykkede ind, og arbejde med Aduro, så har hyggen spredt sig
— rent IT-mæssigt, altså.
Aduro har mange jern i ilden på samme tid. De løfter flere forskellige opgaver, og er i
konstant kommunikation med leverandører. Blandt andet sælges der både komplette
brændeovne, reservedele og tilbehør.
Den slags kræver overblik, og det er lige netop det overblik, som vores integrationer har
været med til at skabe. Integrationerne har været med til at automatisere flere
lagerprocesser, sørge for at data flyder roligt og sikkert mellem de forskellige systemer og at
de forskellige ansvarshavende har et langt bedre overblik.
Overblikket er essentielt. For manglende overblik kan koste dig mange penge. Et præcist og
sikkert overblik kan derimod tjene dig en masse. Bare forestil dig det. Hvis dit lagersystem
proaktivt kan fortælle din kunde hvor meget der er på lager, hvis der er udsolgt og hvornår
det kommer på lager igen, samt anbefale lignende og tilhørende produkter.
Et automatisk overblik, der endda hjælper med at øge omsætningen, og give dine
medarbejdere mindre stress i hverdagen.
Magento 2 er som sagt en tung platform, men med skræddersyede integrationer, behøver du
ikke selv løfte.
Selvfølgelig sørgede vi også for, at Aduros ERP system — Business Central — spillede på
alle de rigtige tangenter. At lagerstatus, økonomi, supply chain og hele pibetøjet kørte så
automatisk og gnidningsfrit som muligt.
Where data flows, money goes. Når hele rejsen fra start til kunde spiller, sørger dine
integrationer for, at processerne optimeres, gøres hurtigere og mere automatiske.
Det betyder at du både sparer store mængder tid, og penge på at servicere hver kunde.
Det giver mening i hverdagen. Glade kunder, glade medarbejdere, glad ledelse og en
fandens god kommunikation på tværs.
Hvordan gjorde vi?
Som vi altid starter med, spurgte vi ørerne af Aduro.
Kvalitative spørgsmål er altid en del af forarbejdet, og er med til at sikre et resultat, som alle
er glade for. Uden disse spørgsmål, ville vi ikke have en anelse om, hvordan vi kan gøre
vores arbejde bedst. Det havde vi brug for Aduro til at vide.
Herefter udvikles løsningen, hvilket oftest tager et sted mellem 1-2 måneder.
Når det hele er udviklet færdigt, efter kundens ønsker og behov, begynder vi de sidste tests.
Her fanger vi små fejl, som ellers kunne have været dyre, hvis det hele var blevet løsladt til
virkeligheden. Går ikke. Vi tester lige først, og helst en ekstra gang.
Til sidst fik Aduro sine integrationer i hånden, klar til brug.
Aduro er fortsat på en abonnementsløsning, som selv små eCommerces kan betale. Fortsat
gratis support, og ingen grimme ekstragebyrer.
Er du klar til at hygge dig?
Aduro fik i den grad lukket hyggen ind.
Og det fede er, at de slet ikke er et særtilfælde.
Har du en eCommerce? Har du et ERP system?
Så er chancerne for, at du kan skalere dine systemer og omsætning, samt sænke
cost-per-order, rigtig gode.
læs flere af vores cases her.
Shark Gaming Case
Ole Matthiesen A/S Case
Kaffekapslen Case