Hvad er Dynamics 365 Business Central?

At drive en eCommerce virksomhed er kompliceret. Det bliver dog en hel del lettere når du bruger et ERP som Dynamics 365 Business Central. Læs videre og få det fulde overbliv over hvad Dynamics 365 Business Central er, og hvad du kan bruge systemet til. 

Hvad er Dynamics 365 Business Central? 

Helt kort er Dynamics 365 Business Central et ERP system (Enterprise Ressource Planning). Et økonomisystem som kan styre og overvåge en hel virksomheds ressourcer — både indgående og udgående — og skabe et kærkomment overskud i en hurtig hverdag. 

Hvad kan Dynamics 365 Business Central? 

Dynamics 365 Business central kan i helt grove træk hjælpe dig med at holde styr på dine ressourcer. Her tales der dog ikke kun om valuta. Der tales også om varer, materialer, lager, salg og meget mere.

Dynamics 365 Business Central hjælper dig med overblik, ved at fremvise data fra hele din virksomhed. Systemet forbinder dig med de forskellige afdelinger af din virksomhed, så teams arbejder bedre på tværs, og så du bedre kan optimere processerne. 

  • Business Central holder styr på alle økonomiske processer, fra bogføring, betaling fakturering og budgettering.
  • Level up dit salgsarbejde med lettere tilbudsgivning, kundekontakt og fakturering. Dine salgsprocesser får et nyt og lettere liv.
  • Dit arbejde med indkøb og leverandører bliver meget lettere, med Business Central. Tilbudsanmodning, ordrebehandling og betaling er alt sammen inkluderet i systemet.
  • Logistik, lager og varehusstyring bliver en smal sag med Business Centrals funktionaliteter.
  • Planlægning og overvågning af produktion samt budgettering er reduceret til barnemad i Business Central.
  • Tidsplanlægning, ressourcestyring og projektregnskaber skaber luft i dine projekter. 

Og som om det ikke var nok at kunne styre alt dit arbejde, så kan Business Central også hjælpe dig med løn, HR og trivselsopgaver. 

Alt sammen under et virtuelt tag.

Hvem er Dynamics 365 Business Central til? 

Det kan lyde som om, at Dynamics 365 Business Central udelukkende er til kæmpe virksomheder med en god håndfuld forskellige teams på tværs af 19 afdelinger. Og det er helt klart også tilfældet. Business Central kan med de rette procedurer tilpasses et hvert behov som kunne opstå, i selv de største virksomheder. Det er dog ikke kun store imperier der kan have gavn af Business Central. Der findes virkelig mange virksomheder i Danmark, som ikke har den ovenstående størrelse, men alligevel huser de samme behov i en mindre skala. 

Virksomheder der kan have stor gavn af Business central indebærer. 

  • Produktionsvirksomheder 
  • Finanssektoren 
  • Offentilige instutioner 
  • Sundhedsvæsenet 
  • Retail 
  • Grossister 
  • Distributører 
  • Energisektoren 
  • Ecommerce 
  • NGOer 

Fordele ved at bruge Dynamics 365 Business Central 

Fordelene er mange og store, når du går fra ikke at have et ERP system, til at have et system som fundament i din virksomhed. Du vil opleve, at ting der skabte store hovedpiner, nu er blevet digitaliseret, eller måske endda automatiseret. Det betyder at du vil spare store mængder tid i din virksomhed, og som bekendt er tid lig med penge. 

Det er dog ikke det eneste — det bliver nemlig endnu bedre. 

Udover automatiserede processer vil du kunne tilgå dyrebar data og få store indsigter ind i din egen virksomhed og dens processer. Det er vigtigt for at forstå hvordan din virksomhed kan optimeres i fremtiden. Nogle gange skal der ikke meget til for at lave en stor positiv ændring. Blot den rette data. Disse fordele til sammen muliggør en vækst af enhver virksomhed samt skalering af virksomhedens ydeevne. Mindre menneskeligt input — mere output. 

De mest iøjenfaldende fordele er følgende:

  • Der er et hav af features, som dækker de fleste processor i en virksomhed.
  • Du kan selv spinde en løsning op, med omkostninger på ca. 500-1000 kr. pr måned – afhængig af antal brugere og tilladelser pr. bruger.
  • Skalerbarhed – løsningen er Cloud-baseret dvs. den kan vokse i takt med virksomheden vokser.
  • Integrationer med andre systemer er ikke noget issue – 365 Business Central har et godt API V2 som kan integreres med alt for at optimere og automatisere.

Er der en federe følelse som virksomhed en at sætte en ny motor i maskinen, og se den maximere ydeevnen?

Nej, det er der ikke. 

Find den rette 365 BC leverandør 

Kan man så bare gå ud og bruge Dynamics 365 Business Central, som med alle andre SaaS løsninger? Ja, det kan du i princippet godt, du kan faktisk komme langt hvis du kan holde dig indenfor standard funktioner. Derudover findes der mange PowerApps, som kan hjælpe med at udvide visse funktioner og processor. Der vil komme et tidspunkt, hvor der er brug for at udvide funktioner uden et PowerApp, udvide APIet eller have konsulenter, som kender din branche og udfordringer fra andre lignende cases. Udviklingen kan ikke foregå fornuftigt og hurtigt nok, og her er det smart at finde en leverandør som kan hjælpe. 

Her er nogle af fordelene ved at finde en erfaren 365 BC leverandør. 

Den rette erfaring og ekspertise 

Med den rette erfaring kan en erfaren 365 BC leverandør sætte dig i gang med brugen af dit nye ERP system, på ingen tid. De er helt afklaret med best practices, og hvordan en hvilken som helst virksomhed får mest ud af deres system, og mest for deres penge. 

Omkostningseffektivt 

En erfaren leverandør er omkostningseffektiv. Leverandøren sørger for, at dit system fungerer fra starten, og undgår de mest gængse problemer der kan være forbundet med opstarten af et ERP system. Færre fejl skaber luft i økonomien. 

En skalerbar og fleksibel løsning 

Det fede ved ekstern hjælp er, at du kan skalere op på hjælpen i travle perioder, og ned igen, når der ikke er behov. At have en 365 BC leverandør på holdet betyder derfor fleksibilitet og skalerbarhed for både omkostninger og tilgængelighed. Dit hold kan være den samme størrelse hele vejen i gennem. Forskellen er bare hvor meget du giver videre. 

Effektivitet og produktivitet 

En 365 BC leverandør kan hjælpe dig med at skalere og automatisere flere vitale arbejdsopgaver. Du får mere luft i hverdagen, og bruger mindre tid på irriterende småopgaver. Let’s be honest. Dem kan der være en del af. Lad en leverandør klare den.Her er en liste over landets dygtigste ERP leverandører

Integrer Dynamics 365 Business Central med dine andre systemer 

Business Central er et fantastisk system i sig selv, men hvis du vil have nøglerne til en rigtig racer og sætte turbo på din vækstrejse, så skal du tilføje integrationer mellem dit ERP system og din eCommerce løsning eks. en Shopify integration og dit PIM system Eks. en Plytix integration

Forestil dig det lige. 

Du har så meget data liggende rundt omkring i dine forskellige systemer, som bare venter på at mingle med hinanden. De historier der kunne fortælles på tværs kan skabe vanvittige synergier, som kan automatisere dine arbejdsgange, sætte turbo på din order fullfillment rate, skabe mere salg, skalere dine teams og give dig plads til mere i hverdagen. 

Se familien noget mere. Kom ud med vennerne. 

Er det ikke det vi i sidste ende er her for? 

Det er i hvert fald derfor vi gør det vi gør, hos Connectify.

Bliv ringet op!

Har du lyst til at blive ringet op for at høre mere om Connectify, eller få svar på de spørgsmål du har i forhold til jeres forretning, så udfyld venligst formularen nedenunder, og så ringer vi dig op.





    Indholdfortegnelse