Introduktion
Hvem er Green Comfort?
Green Comfort ligger i Randers og har siden 1994 produceret sko, sandaler og andet fodtøj. Som navnet antyder har de fokus på, at fodtøjet både er behageligt at gå i, samtidig med at produktionen ikke sætter store (fod)aftryk på miljøet og klimaet.
Det skal altså både være sundt for dine fødder – og for planeten.
besøg Green Comfort
Solgte kun via forhandlere – men ønskede også at sælge til forbrugere
Green Comfort sælger deres sko gennem forhandlere og samarbejdspartnere, og du kan finde dem i næsten 300 butikker landet over. Men Green Comfort ønskede også at sælge direkte til forbrugeren gennem en webshop.
Problemet var bare at deres ERP (Dynamics NAV) var forældet samtidig med at deres webshop var “limet” fast til den. Og det gjorde det svært for dem at åbne en webshop, der levede op til de forventninger, kunderne har i dag.
De manglede simpelthen nogle stærke integrationer. Derfor kontaktede de Connectify..
Hvad var udfordringen?
Et “gammelt” ERP, der ikke kunne udvikles
I Green Comfort hang de på en legacy løsning, når det kommer til deres ERP (Dynamics NAV). Det betyder, at nok var Dynamics NAV godt, da de købte det, men det kunne ikke længere leve op til de forventninger virksomheder har til et ERP i dag.
Samtidig var det ikke muligt at udvikle Dynamics NAV. Så på den måde havde de brug for noget nyt.
En webshop der var klistret fast til det forældede ERP
De stod også med den udfordring, at deres webshop hang uløseligt sammen med det forældede Dynamics NAV. Og det betød at også webshoppen hurtigt blev “gammel” og ikke kunne leve op til kundernes forventninger.
Sagt med andre ord: De ville gerne køre Formel 1, men havde kun en gammel Opel Kadett.
Heldigvis kan det løses med et nyt ERP, en ny webshop og fleksible integrationer.
Læs mere om:
NAV webshop: Optimér din webshop med Microsoft Dynamics NAV integration
Hvad var udfordringen?
De 3 vigtigste ændringer
- Integration mellem 365 Business Central og Shopify Plus (hos Trimit)
- Håndtering af priser, produkter og salg – på tværs af flere markeder
- Håndtering af logistik mellem ERP og webshop til D2C
Nyt ERP, ny webshop og nye integrationer
Green Comfort fik først og fremmest skiftet Dynamics NAV ud med 365 Business Central hos Trimit. Trimit er en fuldt integreret løsning i 365 Business Central, der specifikt er udviklet til virksomheder, der arbejder med fashion. På den måde er det et perfekt match med Green Comfort.
Derudover skiftede de den gamle webshop ud med ShopifyPlus.
Og i stedet for at klistre den nye webshop fast til deres nye ERP, så sørgede vi for at skabe integrationer mellem de to, så Green Comfort fik en Formel 1-bil i stedet for den gamle Opel Kadett.
Alt data er synkroniseret på tværs af flere markeder
Eftersom Green Comfort sælger til flere markeder, kan de kræve en del at holde styr på priser, produkter og salg på tværs af markederne. Men med integrationer fra Connectify er alle de forskellige data altid synkroniseret. Så det, der står i 365 Business Central, også er det samme, der står i Shopify Plus. Og omvendt.
Det sparer Green Comfort for en forfærdelig masse manuelt arbejde, potentielt dobbeltarbejde og utilfredse kunder, der lige har bestilt nye sandaler, der så alligevel ikke er på lager.
For med integrationerne er data altid i sync.
Læs mere:
Trimit integration: De 5 største fejl du skal undgå
Styr på det logistiske mellem ERP og D2C-webshop
Som du sikkert ved, er der en masse logistisk mellem dit ERP (for eksempel 365 Business Central) og din webshop (for eksempel Shopify Plus), der kan give en del bøvl. De to taler simpelthen ikke sammen af sig selv. Det kræver i hvert fald en del håndholdte løsninger, der nemt kan ende med at tage mere tid, end de sparer.
Derfor er integrationer et vigtigt element, når logistikdelen mellem ERP og webshop skal køre fuldautomatisk, så du kan bruge mere af din tid på at hjælpe dine kunder.
Og det er netop den del, vi især hjalp Green Comfort med. Så de kunne indfri deres drøm om at komme ind på D2C-markedet – med integrationer og uden bøvl.
Læs mere:
Få fuld kontrol over dit brand med DTC: En guide til direkte salg til forbrugeren
Få styr på din data med Trimit
Vi hjalp Green Comfort i 4 trin
Vi lavede en grundig analyse
Vi så på de systemer, de brugte i dag. Og satte dem op mod de behov, de havde lige nu. Ofte har virksomheder systemer og integrationer, der var gode for dem for 2 år siden, men som nu er forældede.
Enten fordi teknologien har udviklet sig eller virksomhedens behov har ændret sig. Ofte er det begge dele.
Vi fandt de største fejl og muligheder
I vores analyse fandt vi frem til de største fejl og muligheder. Det kan være sikkerhedsmæssige fejl eller fejl i måden systemerne skal tale sammen på.
Vi finder også de største muligheder, der kan forbedre virksomhedens workflow, så de kan spare tid og ressourcer.
Vi præsenterede vores forslag til en løsning
Derefter præsenterer vi vores forslag til mulige ændringer. Vi ved godt, at du kender din virksomhed bedre end os, så vi lytter til dine inputs, så vi kan komme frem til den helt rigtige løsning for dig.
For der er ikke to webshops, der er ens.
Vi udviklede de bedste løsninger – og testede dem grundigt
Til sidst udviklede og implementerede vi de skræddersyede løsninger og testede dem grundigt, så de var klar til at komme direkte ind i den hverdag og de arbejdsgange, de havde i Green Comfort].
Og vi sørger for, at det hele spiller sammen.
Skal vi gøre det samme for dig?
Skal du have det samme som Green Comfort?
Kan du genkende nogle af de udfordringer Green Comfort stod med?
Og kunne du tænke dig, vi lavede en lignende løsning, så din B2B-virksomhed kan rykke ind på D2C-markedet?
Vil du vide mere om casen?
Skriv til os og vi kontakter dig!