Ole Matthiesen A/S fik en skalerbar Shopify

shopifyplus dynamics 365 business central integration

Introduktion

Hvad er Ole Matthiesen?

Hvis du ser en umådelig fin person gå på gaden, og tænker; wow, der er virkelig styr på
detaljerne her, så er der nok et Ole Matthiesen ur på håndledet også. For det er det Ole Matthiesen brandet går ud på. Stilfulde ure med et klassisk touch og et pift af fremtiden.

Det er det, som er i Ole Matthiesens DNA, og som har været der siden starten i 1919.

Ok, man skulle næsten tro du var havnet på Ole Matthiesens egen hjemmeside, men ak, du er her hos Connectify. Vi er nemlig samarbejdspartnere med Ole Matthiesen.
Urforretningen har, for os, den perfekte størrelse.

Der er styr på alt det basale IT.

Supply Chain, eCommerce, ERP og resten. Yes, det ser rigtig fint ud. Men hvad sker der så, når et brand med et kæmpe vækstpotentiale begynder at udfylde de bukser, som der er blevet syet til dem? Det er her den type brands rækker ud til eksperter som os her hos Connectify, hvorefter vi går i gang med at sy ekstra centimetre og livvidde i bukserne. Sønnikke er jo ved at blive voksen.

Dyk dybere ned i teksten, hvis du er nysgerrig på Ole Matthiesens forvandling, og find ud af,
om du er et fit, til et lignende besøg hos skrædderen.

direct to consumer

Hvad var udfordringen?

Som nævnt i indledningen var Ole Matthiesens IT-bukser blevet for korte og stramme. Det var tid til et par nye. Urproducenten bruger, som 4,12 millioner andre virksomheder, Shopify som deres eCommerce platform. Shopify er en fremragende platform, let at komme i gang på og indeholder flere brugbare native-integrationer (standardiserede gennemsnitsintegrationer).

Ulemper ved 365 Shopify Native integration

Disse integrationer er også lette at komme i gang med, men der er et problem med native-integrationer. De er gennemsnitlige og tager ikke højde for, når din virksomhed
udvikler sig mod nye forbedrede himmelstrøg. Den slags kan sænke processen, og i værste fald holde din skalering og vækst tilbage, på grund af IT der ikke kan følge med.

Shopify og Dynamics 365 Business central integration

Ole Matthiesens udfordring var, at deres eCommerce og ERP system — i dette tilfælde 365
Business Central — skreg efter en forbindelsesoptimering.
Broerne mellem de to systemer — integrationerne — trængte til et ekstra spor. Et af de spor, som en indbygget Shopify-integration ikke kan levere.
Dataen kunne leveres bedre, og det manuelle arbejde der lå i at styre de to systemer, rapportere på det, fakturering og alt dertilhørende, begyndte at få bægret til at flyde over.

Ole Matthiesen holdet tog kontakt til os hos Connectify.

Hvad var resultatet?

Integrationer og optimering

Efter få måneder var det nye forbedrede Ole Matthiesen i luften med de allervigtigste integrationer og automatiseringer. Integrationerne er en ting. De er smarte og gør hvad de skal, men i virkeligheden er det alt det udenom integrationerne, som er det mest interessante. For mens integrationerne kører og sender data rundt mellem Business Central og Shopify, hvad laver Ole Matthiesen holdet så?

Noget meget mere spændende end manuel flytning og behandling af data. Mulighederne er mange. De kan udvikle nye stilfulde produkter. De kan skrue endnu mere på deres interne processer. De kan bruge viden fra deres nye integrationer til at optimere deres supply chain og order fulfillment.

Mindre input, større output

Ole Matthiesen har nu et langt større output med et langt mindre input. Hvis der ikke er penge i det, så ja…. Der er penge i det, okay? For en kortere og mere automatisk proces fra start til slut, er godt for brugerens oplevelse. Sandsynligheden for at de vender tilbage er større. Derudover kan Ole Matthiesen nu servicere langt flere kunder, end de kunne før, fordi deres interne IT struktur er skaleret, og mindre afhængig af menneskeligt output.

Arbejdsglæde med automatisering

Integrationer kan endda hjælpe på arbejdsglæden for holdet, fordi opgaverne som ingen gider lave, bliver fjernet fra skrivebordet. Automatiseringer giver tid til arbejde
med mening bag. Når medarbejderne føler sig meningsfulde, føler de sig hjemme og bliver længere tid på arbejdspladsen.

Er der noget som integrationer ikke er godt for?

Ja, det er der. Ole Matthiesens konkurrenter. Urmageren får selvfølgelig stadig gratis support, og deres løsning kører på en abonnementsløsning, som de fleste nye eCommerces kan betale.

fremtidens marked

Hvordan nåede vi derhen?

Afklaring og analyse

Vi har allerede fortalt dig det mest spændende, men hvis du er totalt spændt på at høre mere, så kommer fremgangsmåden her. Det første vi gør med nye samarbejder er, at stille dem en række spørgsmål. Ikke kun CEO’en; også lagermedarbejderne, dem i marketing og resten af paletten. På den måde finder vi ud af hvordan det eksisterende IT-fundament er bygget op, hvordan det fungerer og hvor vi skal sætte ind, for at forbedre det.

Optimering gælder flere vinkler

Det gælder selvfølgelig både for virksomhedens perspektiv, men næsten vigtigere, fra kundens. Når vi har fået vores svar, har vi viden nok, til at vide hvad der giver mening at integrere. Det kan være særlige dataflows, fakturering, order fullfilment, supply chain osv.

Vi finder flere optimeringspunkter

Der er som oftest nogle steder som er tydelige indsatspunkter. Ofte oplever vi dog, at der er et eller flere punkter, hvor virksomheden har haft et blindt øje. Her sætter vi også ind. Når vi er blevet enige går udviklingen i gang. Det tager ikke alt for lang tid, og vi holder os til aftalte deadline. Selvfølgelig.

Udvikling og test

Når løsningerne er blevet udviklet, tester vi integrationerne. Det er essentielt for at fange de farligste børnesygdomme, og sikre dig et driftsikkert system, inden det hele kører for alvor. Herefter overgår løsningen til drift, og dit hold vil kunne nyde frugterne der ruller ind i jeres kurv, uden selv at plukke dem.

Kan du nå det samme?

Hvem udførte vi projektet med?

Løsningen er udført i samarbejde med følgende:

  1. Grafikr A/S – ansvarlige for ShopifyPlus løsning. UI, UX og implementering.
  2. Njubiz A/S – ERP leverandør – har ansvar for Dynamics 365 Business Central.

Som nævnt i starten af denne artikel, findes der over 1 million forskellige Shopify butikker i cyberspace. Det er virkelig mange. Hvis du ejer én af dem, overvejer at skalere din forretning, hæve din omsætning, og sænke cost-per-order, så er dine chancer gode.

Har du en 365 Business Central?

De fleste webshops arbejder nemlig også med et ERP system ved siden af, som holder styr på dataen. Hvis du også har sådan et, så er vi rigtig tæt på at sætte fut i din forretning. Vi har i mange år integreret ERP og eCommerce systemer, særligt Shopify og Business Central. Du er i de bedste hænder. Du skal bare række ud.

Se vores priser og tag kontakt her.

Bliv ringet op!

Har du lyst til at blive ringet op for at høre mere om Connectify, eller få svar på de spørgsmål du har i forhold til jeres forretning, så udfyld venligst formularen nedenunder, og så ringer vi dig op.